.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پرداخت همه مطالبات معوقه فرهنگيان تا عيد

وزير آموزش و پرورش با بيان اين كه تلاش مي‌كنيم همه مطالبات معوقه فرهنگيان را تا عيد بپردازيم، گفت: امسال مشكلي درباره پرداخت مطالبات معلمان و بازنشستگان و همچنين عيدي آن‌ها نخواهيم داشت.

دكتر حميدرضا حاجي‌بابايي در گفت‌وگو با ايسنا، با اعلام اين خبر گفت: در مورد بازنشستگان دو نوع مطالبه وجود دارد. يكي پاداش پايان خدمت آن‌هاست كه دولت مبلغ آن را در اختيار آموزش و پرورش قرار مي‌دهد و ما نيز پرداخت مي‌كنيم و بخش ديگري نيز مربوط به حقوق بازنشستگان است كه مربوط به وزارت رفاه و سازمان بازنشستگي است.

وي درباره سرانه دانش آموزان استثنايي نيز اظهار كرد: اين سرانه به دو معناست يكي مقدار سرانه‌اي كه به دانش‌آموزان پرداخت مي‌شود و ديگري هزينه‌اي است كه صرف هر دانش‌آموز مي‌شود.

به ازاي هر 4 دانش‌آموز استثنايي يك معلم وجود دارد

وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: در حال حاضر به ازاي هر چهار دانش‌آموز استثنايي يك معلم وجود دارد و اين نشان مي‌دهد كه هزينه‌اي كه براي يك دانش آموز استثنايي صرف مي‌شود، چهار برابر يك دانش‌آموز عادي است.

حاجي‌بابايي عنوان كرد: البته اين بدان معنا نيست كه ما از اين وضعيت راضي هستيم قطعا هدف ما خدمات‌رساني بيشتر و بهتر به اين بخش است.

وي درباره اخذ شهريه در مدارس هيات امنايي نيز گفت: با انتخاب باقرزاده به عنوان رييس سازمان مدارس غيردولتي هدف ما گسترش مدارس غيرانتفاعي و در كنار آن نظارت بر عملكرد اين مدارس است.

برنامه تخريب و بازسازي مدارس در برنامه پنجم دست يافتني است

حاجي بابايي در ادامه درباره كسري بودجه بخش تخريب و بازسازي مدارس كشور با اشاره به اين كه بر اساس مصوبات دولت و مجلس و اعتباراتي كه براي سال آينده پيش‌بيني شده است، افزود: در طول چهار سال گذشته از 13 ميليون و 200 هزار مترمربع ساختمان‌هايي كه براي تخريب و بازسازي پيش‌بيني شده بود 48 درصد آن‌ها يا تحويل شد يا در حال احداث است كه بازسازي 52 درصد باقي مانده هم در برنامه پنج ساله پنجم كاملا دست يافتني است.

وزير آموزش و پرورش تاكيد كرد: با توجه به بودجه‌هاي مصوب، با خيال راحت اين موضوع را اعلام مي‌كنم كه تا پايان دوره برنامه پنجم در كشور دغدغه‌اي به نام مدرسه به معنا و مفهوم امروز را نخواهيم داشت. از سال آينده شاهد برنامه‌هاي خوبي در زمينه نوسازي و مقاوم‌سازي خواهيم بود.

بجز فوق برنامه‌ها، مدارس نبايد هيچ پولي از دانش‌آموزان دريافت كنند

وزير آموزش و پرورش گفت: در مورد شهريه‌هايي كه براي فوق‌برنامه‌ها از دانش‌آموزان گرفته مي‌شود مشكلي نداريم، اما براي درسي كه بر اساس اصل 30 قانون اساسي كه بايد رايگان در اختيار دانش‌آموزان قرار گيرد، نبايد هيچ پولي دريافت شود.

وي تاكيد كرد: بايد با ساماندهي اين بخش، نوع مدارس و تعاريف آن‌ها را براي مردم مشخص كنيم و مدارس نمونه مردمي، شاهد، تيزهوشان و غيرانتفاعي و جايگاه آن‌ها را براي مردم تبيين كنيم.

حاجي بابايي درباره توزيع پيك شادي براي نوروز دانش‌آموزان خاطرنشان كرد: پيك شادي دانش‌آموزان در حال تنظيم است و به زودي برنامه‌هاي مرتبط با تكليف نوروزي دانش‌آموزان اعلام مي‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.065 seconds.